Artikel 7: Herroepingsrecht
- Artikelen moeten binnen 14 dagen na de dag van ontvangst van het pakket geretourneerd worden. Je bent op tijd als de retourzending bij ons is voordat de termijn van 14 kalenderdagen is verstreken.
- Het artikel moet ongedragen, onbeschadigd en indien mogelijk in de originele verpakking zitten.
Hoe moet je retourneren?
- Je stuurt een e-mail naar info@boutiquefien.be met je bestelnummer en de reden van retour.
- Na goedkeuring ontvang je een retourformulier. Je steekt het ingevulde retourformulier in de verzendzak samen met de geretourneerde artikelen.
- Daarna dien je zelf een verzendlabel aan te maken bij een koerierdienst naar keuze. (Wij raden Bpost aan). De retourkosten zijn voor eigen rekening. Je krijgt van ons geen retourlabel.
- Verstuur het pakket naar het onderstaande retouradres:
Boutique Fien
Ooststraat 19
8630 Veurne
Je hebt ook de mogelijkheid om jouw retourzending gratis te retourneren in de winkel. Daarvoor gelden bovenstaande stappen 1 en 2. Je brengt de artikelen samen met het ingevulde retourformulier binnen 14 kalenderdagen van bestellingsdatum terug naar de winkel.
Verzendkosten en Verantwoordelijkheid:
- De kosten voor de retourzending zijn voor eigen rekening.
- Wij raden aan om de zending met een track & trace code te versturen.
- Wij zijn niet verantwoordelijk voor verlies, beschadiging of vertraging van retourzendingen via de koerierdienst.
- De Klant wordt verzocht de artikelen terug te sturen in hun oorspronkelijke staat en verpakking, met alle erbij geleverde accessoires, en gebruiksaanwijzingen.
Terugbetaling:
- Zodra wij jouw retour hebben ontvangen en gecontroleerd, storten wij het aankoopbedrag binnen 14 dagen terug op jouw oorspronkelijke betaalmethode of via het opgegeven IBAN nummer op de retourformulier.
- De initiële verzendkosten van de oorspronkelijke bestelling worden niet terugbetaald.
- Bij beschadigde of gebruikte artikelen behouden wij ons het recht voor om een deel van het aankoopbedrag niet te vergoeden.
Artikel 8: Garantie
Krachtens de wet van 21 september 2004 betreffende de bescherming van de consumenten bij verkoop van consumptiegoederen heeft de consument wettelijke rechten. Deze wettelijke garantie geldt vanaf de datum van levering aan de eerste eigenaar. Elke commerciële garantie laat deze rechten onverminderd.
Om een beroep te doen op de garantie, moet de Klant een aankoopbewijs kunnen voorleggen. Klanten wordt aangeraden om de oorspronkelijke verpakking van de goederen te bewaren.
Voor artikelen die online werden aangekocht en bij de Klant thuis zijn afgeleverd, dient de Klant contact op te nemen met de Boutique Fien klantendienst en het artikel op zijn kosten terug te bezorgen aan Boutique Fien.
Bij vaststelling van een gebrek moet de Klant Boutique Fien zo snel mogelijk inlichten. In ieder geval dient elk gebrek binnen een termijn van 10 dagen na vaststelling ervan door de Klant te worden gemeld. Nadien vervalt elk recht op herstelling of vervanging.
De (commerciële en/of wettelijke) garantie is nooit van toepassing op defecten die ontstaan ten gevolge van ongelukken, verwaarlozing, valpartijen, gebruik van het artikel in strijd met doel waarvoor het ontworpen werd, het niet naleven van de gebruiksinstructies of handleiding, aanpassingen of wijzigingen aan het artikel, hardhandig gebruik, slecht onderhoud, of elk ander abnormaal of incorrect gebruik. De klacht wordt enkel aanvaard indien het product zich in de oorspronkelijke/originele staat bevindt. (Het item is ongewassen, ongedragen en alle labels hangen er nog aan).
Defecten die zich manifesteren na een periode van 10 dagen volgend op datum van aankoop, desgevallend levering, worden geacht geen verborgen gebreken te zijn, behoudens tegenbewijs door de Klant.
Artikel 9: Klantendienst
De klantendienst van Boutique Fien is bereikbaar op het telefoonnummer +32 479 09 86 95, via e-mail op info@boutiquefien.be of per post op het volgende adres Ooststraat 19 – 8630 Veurne. Eventuele klachten kunnen hieraan gericht worden.
Artikel 10: Sancties voor niet-betaling
Onverminderd de uitoefening van andere rechten waarover Boutique Fien beschikt, is de Klant ingeval van niet- of laattijdige betaling vanaf de datum van de wanprestatie van rechtswege en zonder aanmaning een intrest van 10% per jaar verschuldigd op het niet-betaalde bedrag. Bovendien is de Klant van rechtswege en zonder aanmaning een forfaitaire schadeloosstelling verschuldigd van 10% op het betrokken bedrag, met een minimum van 25 euro per factuur.
Onverminderd het voorgaande behoudt Boutique Fien zich het recht voor de niet (volledig) betaalde artikelen terug te nemen.
Vragen?
Heb je nog vragen over ons retourbeleid? Neem dan contact met ons op via info@boutiquefien.be.